Hej!

Jag tänkte skriva detta igår =)
Jag har nu gjort om beklagelsetavlan en aning, den kommer att heta beklagelse/tacksamhets-tavlan istället. Det kommer att fungera ungefär som ris och ros :) 

Detta är alltså förra veckans beklagelse och tacksamhets-tavla:

Måndag
- Spökväder, höst som skiftar: Det är kallt, varmt, kallt, varmt, kallt, regningt, blött soligt. det är jobbigt när vädret skiftar så mkt så att man knappt vet hur man ska klä sig.
+ Sköna trivsel rysningar:  När man mår bra och är med sina nära och kära och trivs och plötsligt stannar upp och får några slags sköna rysnigar för att man känner sig så bra. Typ som att man blir varm inombords.

Tisdag
 
- Ungar som använder vattenfärg: Vikarie i bild...barnen hällde vatten direkt i vattenfärgerna så färgen upplöstes till en slags gegga och de målade på bänkarna osv. vilket jag fick ta reda på helt själv efter lektionen.
+ Jobb där man inte behöver göra mkt: När man jobbar och får betalt för att bara sitta och prata med annan personal som dessutom är trevlig och är intresserade av dig och vill veta mer om dig.

Onsdag
- Busschaufförer som inte öppnar dörren: Seriously? who does that? Många chaufförer har gjort det på sista tiden eftersom det finns bussar där man trycker på en knapp själv när man ska av, men det är bara vissa bussar som har knappar och den som kör bussen måste vara medveten om att det inte finns en på den bussen han kör tycker man! En gång så sa en chaufför till och med använd knappen tyst innan han kom på att den bussen inte hade knappar...suck suck suck!
+ Uppskattning av andra: När andra visar att de uppskattar en, det är så fint och man blir så glad och det värmer en och stärker ens självkänsla. Att visa uppskattning till varandra är något som vi borde göra oftare egentligen. Det är verkligen uderbar känsla att veta att man är uppskattad av någon annan :)

Torsdag
- Någon flyttar din tvätt på ett fult sätt: Hur svårt kan det vara att lägga den fint utan att smutsa till den. Om man nu måste flytta på någon annans tvätt från torkskåpet så kan man väl åtminstonde lägga det lite fint i en trave, inte slänga ner det i en hög på golvet eller liknande? (some people are stupid... just sayin)
+ Tacksamhets kramar: Jag äskar att kramas, speciellt när någon kramar mig utav tacksamhet. Det är det bästa sättet att visa tacksamhet på och jag ska kramas utav bara f*n när jag fyller år :)

Fredag
- Cykeldäckspunktering: Detta har hänt mig tre gånger iår! Antlingen har luften åjt ut eller så har det gått hål på däcket. Detta hände i fredags och jag fick gå hem resten av vägen då luften var helt borta ur bakdäcket, så nu är båda cyklarna punkterade på bakdäcken...såå nu tänker jag köpa en ny cykel om jag kan!
+ Promenader med vänner: Promenader generellt är skönt eftersom man får motion, syre och man får se den fina naturen (speciellt nu på hösten). Med en vän dessutom så att man kan prata om allt mellan himmel och jord och kolla på allting runt omkring en. Stanna upp, se och tänka :)

Lördag
- Jobbiga ungar med dåliga föräldrar: I affärer, föräldrar med flera barn som låter deras barn skrika och gapa hur de vill och säger inte ens till de när de låter så högt att de slår lock för örat. Har man med sig barn får man fan lära de och uppföra sig också. Jag är medveten om att vissa barn skriker osv för att de inte kan prata än och skriker ifall de vill något, men som förälder har man faktisk ansvar över att sina barn uppför sig bland folk och då kan man säga till de att de inte ska skrika så mkt när man är på stan och i affärer! Min mamma lärde mig hyfs och inte fasen gick jag omkring och skrek utan att vara arg/ledsen. Tycker att fler och fler barn uppfostras för dåligt, vilket påverkar skolan och mycket annat. 
+ Fint höstväder: När solen är framme och belyser det fins höstvädret, då kan jag få en otrolig sinnesro som bara värmer mig. Skulle kunna stå uppe på ett berg och titta ut på utsiktet en fin höstdag och stanna där i flera timmar (om jag hade med mig någon och fika förstås). Hösten är så härlig när solen är framme :D


Söndag
- Pojkvän borta i en vecka: Min lilla älskling har åkt till Rättvik och kommer nu framöver att jobba i Mora varje dag från 7-16 och han bor hos sin pappa i Rättvik på veckorna och  kommer hem på helgerna. Det är otroligt tomt i sängen på kvällen, likaså har jag och Patrick så mycket vi gör tillsammans, äter middag, ser på serier, gosar, handlar, fixar grejer och pratar om allt möjligt. Så det var som värst när han hade åkt på söndag kväll där och jag visste att jag skulle bort nu till helgen. Dock har det löst sig så pass att jag iaf får träffa honom på fredag, så åker vi ner till småland på Lördag morgon :D
+ Kaffebryggare: Simon (vår inneboende) har tagit hit en kaffebryggare och jag har köpt kaffe som vi kan brygga :D Han gjorde te i söndags morse och det var guld värt, för nu kan vi göra hur mkt kaffe vi vill och inte slösa på pulverkaffe som blir ganska dyrt i längden. Morgonkaffe!! :D

Känner ni igen er i detta?
Skriv gärna en ris och ros själva i kommentarsfältet :) 
Så ses vi senare :) 

KRAM KNOO

Kommentera

Publiceras ej