Jag är chockad! jag visste inte ens att chokladbollar var en svensk delikatess föränn igår kväll! Men när jag tänker efter har jag inte sett några chokladbollar i något annat land än sverige, vilket är lite synd eftersom så många undgår detta fantastiska lilla "bakverk". De borde döpas Swedish chocolate-ball och börja säljas utomlands!

Tre minnespunkter om chokladbollar:

1. När man gick i skolan och hade en kiosk där man kunde köpa en chokladboll för 5 kronor om man var hungrig innan lunch eller hade skippat frukost.

2. När det fortfarande hette negerboll och ingen tyckte det var något som helst konstigt att man sa så. (dock säger jag inte att man ska säga negerboll nu, utan jag tycker inte heller man ska yttra det ordet.)

3. Alla dessa myskvällar då vi bakade chokladbollar och åt istället för godis och chips.

 

Källa: Wikipedia
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Susanna Maria J

03 Sep 2014 11:11

Å vad jag önskar att delicatobollar fanns i Norge. :) Sååå gott!

Svar: Ja ellerhur! det är ju inte svårt å göra liksom :P
CarroKnoo

Kommentera

Publiceras ej