Beklagelse/ tacksamhetstavlan

Måndag:
- Ledvärk: Hösten kommer alltid med ledvärk för mig, i alla fall när det plötsligt blir kallt. Det är vätskan i lederna som torkar och då gör det ont när man rör på sina leder. Eftersom jag normaltvis är överrörlig, kan jag också få ont när vätskan kommer tillbaka i lederna, för då kan jag plötsligt böja alla leder lite för mkt och det kan göra ont i efterhand. En del tycker att ledvärk är "no big deal" men för mig kan det göra riktigt ont ibland, vilket jag hade på måndag morgon där, fick till och med ta en tablett. 
+ Hjälpande bibliotekarier: Jag fick hjälp av en bibliotekarie att hitta en teroi som jag ska ha med i min uppsats, vi letade jättelänge och till slut gav vi upp och han gick på lunch. Sedan mailade han mig en träff på det området jag skulle använde.Jättesnällt av honom att leta så länge :D! det gillas


Tisdag:
- Sova dåligt: Jag sov dåligt hemma hos mina föräldrar att jag var så trött när jag åkte hem till falun, så jag gick och la mig en stund och sov hemma i min säng. För jag hade verkligen inte orkat göra något om jag inte sov mer då :P
+ Modern Family: Jag bara älskar Modern Family! det är roligt,det är realtistiska karaktärer, det är olika familjer, det är olika karaktärer som man kan känna sig in i och det är lagomt korta avsnitt :) Det är en perfekt serie att kolla på om det är dåligt väder ute och man blir lite smådeprimerad av det, för man blir glad av att kolla på Modern Family :)

Onsdag:
- Mensvärk: Som Clara Henry sa i sin "i röva idag" videa, att mensvärk gör ont och att många karlar inte vet hur ont det gör och att dessutom behöva pilla in fingrarna i slidan är också ganska jobbigt. som sagt, det gör ont, det är jobbigt. För att inte nämna pms också :P Mens is hell
+ Hemlagat: Mat som man lagat hemma blir så gott och så kan man göra många matlådor av det. Det är billigare och man kan vara mycket nyttigare. Jag gjorde en korvgryta i onsdags som är gudomligt god! Kom gärna förbi och smaka om det finns någon hungrig person i Falu idag ;)!!


Torsdag:
- Vending Machine: Detta var första gången det hände mig! Jag stod vid varuautomaten och hade köpt en chokladboll, sen ville jag ha en KitKat också så jag la i en tia och väntade på att den skulle ramla ner, och vad händer? Jo, kitkaten flyger och landar på en annan hylla med salta grodor...och jga står där och gapar och känner hur besvikelsen sköljer över mig... jag ville ha min kitkat .. :/
+ Headset: Är det inte superbra att ha ett headset till telefonen när du har saker att göra samtidigt som du pratar i telefon med folk? I know right? Man kan ju liksom laga mat och ändå babbla i telefon ;)) me like


Fredag:
- Inställt jobb: Jag har fått hela dagar planerat för mig och sen när jag väl ska jobba den planerade dagen så blir det bara en eller två lektioner, när det kanske var fyra, fem stycken från början :/ detta beror på att skolan har dålig ekonomi.. :(
+ Fredagsmys: Det är dags för fredagsmyyyyyyyys! serier/film med min älskling och godis i vår soffa =) det är bara sååå mysigt och skönt!

Lördag:
- Parfym på buss: Hur kan folk dränka sig i starka parfymer?! Jag är känslig mot starka lukter som många andra, och då är det inte kul att sitta i bussen och nysa som <en galning så att man måste torka av näsan på handen :S Sluuta ha på en massa parfym tjejer/damer!
+ Släktfika: Fika med släkten! mysigt, trevligt, gott och att träffa släkten när jag fyller år är en ovanlighet, därför är det lite speciellt (detta var två dagar innan min födelsedag men ändå). Släktträffar är alltid kul, mer eller mindre :)

Söndag:
- Osparade saker: När någon stänger ner något som du inte hade sparat som var superviktigt!! aarggghh!
+ Dop: Söta Edith döptes i söndags och det var jättekul att träffa släktingar och titta på söta och duktiga edith vid altaret =) Bebisar och barn är roliga och söta. Plus att de tre älsta kusinbarnen är tonåringar nu :O omg... jag är gammal.. O.o

godnatt

Knoo

Kommentera

Publiceras ej