Efter att ha varit jäävligt förkyld i ca 2 veckor.... och såg ut såhär:
 
 
Gudje loooov, så blev jag någorlunda frisk att för full rulle söka praktik i stockholm och Falun.
Ja nu hade jag ju inte behövt göra det om jag inte hade "förlorat" min plats på ett ställe på grund av diverse missförstånd och glömska människor som gjorde mig irriterad..
MEEEN, förra veckan i tisdags ringde jag till SVT Falun och pratade med en kvinna som i sin tur kollade med en på Nyhetstecken och då ville han träffa mig redan samma dag....tänka sig :D!
 
Jag träffade honom klockan tre på tisdagen, han visade mig runt på SVT vilket var jättecoolt!
Jag åkte sedan vidare och "lekte" med Josefin och Kiara, sen till mina föräldrar och umgicks med de. Redan dagen efter (onsdag) så ringde han från SVT till mig och meddelade att de ville ha mig som praktikant :) Jag blev ganska paff när han desutom frågade om jag kunde börja redan på torsdagen! Jag sa såklart att jag kunde det och så började direkt dagen efter.
Så nu har jag varit där sen den 9e April och har fått göra väldigt mycket på bara 9 dagar! 
Jag har klippt inslag och ställt in kameror osv. jag har även kört repetitionssändingarna nu denna vecka. Min handledare Tommy (som är sändingsproducent för nyhetstecken) vill att jag ska köra en livesänding helt själv nästa vecka :O! Wow, jag tror och hoppas att jag är redo för det, men jag lär mig otroligt snabbt. Lika är det med teckenspråket, jag kan nu tecka mkt bättre än jag kunde innan och det är så skönt att nästan hänga med de andra när de bara tecknar.
 
 
I onsdags fick jag mitt passerkort! Det känns så himla stort för mig, att jag står under SVT loggan är ju liksom en dröm jag haft sen jag var liten. Jag minns hur pappa skojade med mig om att en dag kommer du att stå där i nyhetstecken och teckna och det händer ju nu, fast bakom kameran istället ^^

Så ja, jag jobbar ganska långa dagar mellan halv tio och halv sex, men det är grymt kul, de är jättetrevliga och jag känner verkligen att jag passar in. Kanske var det meningen att jag skulle hamna just där. Det blev inget i Stockholm eftersom att det var meningen att jag skulle stanna kvar i Falun. 
 
Imorgon börjar en ny jobbvecka igen och förhoppningsvis ska jag prata mer teckenspråk med alla, för jag har tränat en hel del =) I helgen har jag och Patrick softat, förutom han igår kväll som drack med en kompis och blev ganska störtfull.... hehe :P
Jag har köpt röda pölser, för det har jag velat smaka i fleera år, jag åt det inte ens när jag väl var i Danmark för 11 år sen...konstigt ellerhur?

Ikväll blir det lite tvättning, och lite dammsugning efter helgen. Jag har även beställt nya kläder från H&M och hoppas på att kläderna passar denna gången, jag har fått skicka tillbaks flera flera ggr för att kläderna sett annorlunda ut på bilderna....vilket aldrig är kul! men som jag känner just nu orkar jag inte gå runt i butiker, iaf inte efter jobbet då jag är helt slut...

Iaf...livet fortsätter och jag känner mig äldre för varje dag som går...jag tycker att det är så mkt hela tiden, som att man aldrig hinner stanna upp och bara andas ut - det finns en gräns för hur mkt en människa orkar, speciellt om man är HSP.
 
Hoppas allt är bra med er =) XOXO

Carro

3 kommentarer

Alexandra

21 Apr 2015 22:22

Vad häftigt att få jobba på Svt! :D

Melissa Zaade

19 May 2015 13:30

Grattis till nya jobbet! Vad kul och jobba på SVT XD

Pernilla

18 Feb 2017 11:31

Jättekul, jag är själv döv och det är alltid härligt se någon använder teckenspråk eller jobbar med teckenspråk. :-).

Kommentera

Publiceras ej