Så här gjorde jag egna fiskpinnar

Ingredienser:
ca 500g Alaskan pollock (går att använda torsk också)
Ett ägg
ca 2 dl vetemjöl/ bovetemjöl
ca 2 dl ströbröd/ glutenfritt ströbröd
Matfett (smör/olja)
 
 
Jag skar min fisk i smala bitar, (fiskpinns-form) men man kan skära de på ett annat sätt om man vill
Sedan rullade jag bitarna i mjölet
sen doppar man den i det vispade ägget (det måste vara uppvispat)
och till slut tullar man de i ströbrödet.
Sen är det bara att steka de i matfett, dock får man kolla de hela tiden så de inte fastnar i stekpannan.
Servera det med potatis eller potatismos. Man kan eventuellt göra rotmos också om man vil eller andra mos-alternativ.

Sen kan man göra egen remuladsås också, men det orkade inte jag göra ;)
Jag tycker iaf att det var väldigt gott, smakade lite annorlunda än färdiga fiskpinnar, men godare än det!
Det är billigt med fisk just nu, så passa på!


Carro
 

Kommentera

Publiceras ej